شعروشاعری
دبیرستان دخترانه فاطمه مشکوه
اخبارآموزشگاه ومطالب خواندنی ومفید
سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:, :: 14:33 :: نويسنده : پروین ابویی-رویا شجاعی

تورا روز اول به همراه من / رها در بهشت عدن آفريد

ولي بعداً آمد و از روي لطف / مرا بي کس و بي وطن آفريد

خدايي که زير سبيل شما / بلندگو به جاي دهن آفريد !

وزير و وکيل و رئيس ات نمود / مرا خانه داري خفن آفريد 

براي تو يک عالمه کِيسِ خوب / شراره ، پري ، نسترن آفريد

براي من اما فقط يک نفر / "براد پيت من" را" حَسَنْ" آفريد !

برايم لباس عروسي کشيد / و عمري مرا در کفن آفريد

به نام خدايي که سهم تو را / مساوي تر از سهم من آفريد

 

 

 

پاسخ دندان شکن از نادر جديدي :

به نام خداوند مردآفرين / که بر حسن صنعش هزار آفرين

خدايي که از گِل مرا خلق کرد / چنين عاقل و بالغ و نازنين

خدايي که مردي چو من آفريد / و شد نام وي احسنالخالقين

پس از آفرينش به من هديه داد / مکاني درون بهشت برين

خدايي که از بس مرا خوب ساخت / ندارم نيازي به لاک، همچنين

رژ و ريمل و خط چشم و کرم / تو زيباييام را طبيعي ببين

دماغ و فک و گونهام کار اوست / نه کار پزشک و پروتز، همين !

نداده مرا عشوه و مکر و ناز / نداده دم مشک من اشک و فين!

مرا ساده و بيريا آفريد / جدا از حسادت و بيخشم و کين

زني از همين سادگي سود برد / به من گفت از آن سيب قرمز بچين

من ساده چيدم از آن تک درخت / و دادم به او سيب چون انگبين

چو وارد نبودم به دوز و کلک / من افتادم از آسمان بر زمين

و البته در اين مرا پند بود / که اي مرد پاکيزه و مهجبين

تو حرف زنان را از آن گوش گير / و بيرون بده حرفشان را از اين

که زن از همان بدو پيدايشات / نشسته مداوم تو را در کمين

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها



 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

امارگیر حرفه ای سایت



کدهای جاوا اسکریپت


استخاره آنلاین با قرآن کریم

گالری تصاویر سوسا وب تولز http://susawebtools.ir/img/gallery/linepic/55.gif